Címoldal | Kosár tartalma | Jogi közlemény | Fórum | Csomagküldés díjszabása | Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Új hirdetés




Minden cucc
PC cuccok
- Komplett PC (3)
- Laptop cuccok (26)
- Alaplapok (2)
- Proccok (30)
- Memóriák (20)
- Videóbigyulák (4)
- Nyomatók (17)
- Hálózati kellneked (20)
- Monitorok (4)
- Egyéb cuccok (82)
- Madzagok (89)
- Hangbigyók (3)
- Vinyók (17)
- Antik és baró (2)
HiFi cuccok
Hanglemezek
Autóalkatrész
Motoralkatrész
Kertigép alkatrész

Minden város
Budapest
Szentes
Balatonmagyaród
Postán
Apróhirdetés



Legfrissebb termékeink:
Intel Core 2...
Intel Core 2 Duo E8400 CPU.
Ár: 5900 Ft
IBM Thinkpad...
IBM Thinkpad R50 laptop: -...
Ár: 8990 Ft
Kingston 2GB...
Kingston 2GB 1333MHz DDR3 ram.
Ár: 2500 Ft
Hiviewell 1GB...
Hiviewell 1GB 800MHz DDR2 ram.
Ár: 1600 Ft

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 > 32

2012. március 15. 18:58 Így nem szabad motorozni :D Ez a jószág is bontva lesz, de előbb kipróbáltuk, hogy megy terepen ;)



És igen, készül a Czetka is, ma egész nap fényeztem az elemeket, de abban semmi izgalmas nincs. Hamarosan folytatjuk a chopper építő sorozatunkat!

Hozzászolások száma: 5 db
Tovább...

2012. március 7. 23:05 Hatodik rész: Kész a hátsó teleszkóp ;) ...és ma megvolt az első próbakör, holnap majd készítünk videót!
Hamarosan:
- olajhidraulikus kuplung rendszer
- Vape gyújtás szett érdekességei
- a tárcsafék
- LED-es hátsó világítás
- fényezés
- engedélyeztetés



...jelenlegi állapot. Persze most még randa, mert nincsenek az alkatrészek egymás színéhez festve (tehát gengszterfeketére) és az ülés sem készült még el (ideiglenesen a régi van rajta), de én már látom a fényt az alagút végén :)

Felújítás vagy csere?

Nos, ha nem egy motorbontóban dolgoznék, akkor lehet a felújítás mellett szavaznék, de így, hogy végül sikerült 2db egyforma Derbi telót szereznem, egyszerűbb volt a csere. Először. Mert a Derbi az központi teleszkóp, ezért nagyon kemény lett a rugózás, sőt, nem is rugózott, inkább csak pattogott. Viszont a teleszkóp szár az nagyon jó állapotú volt, ezért elhatároztam, hogy rugót cserélek.

(A teleszkóp felújítása véleményem szerint macera, mert ezzel foglalkozó céget csak Pesten tudok, várni kell rá heteket és szerintem nem is olcsó mulatság...)

A fotón a piros a Derbi rugója, háttérben pedig a Jawa látható, van némi erőbeli különbség.



Szedd szét a régi teleszkópot!

A terv pedig ugye az, hogy a régi, jóval gyengébb rugót kapja a Derbi teleszkóp.



Vágd méretre a régi rugót!

Flex, nagysatú, türelem ;) Érdemes egy picit magasabbra vágni a Derbi eredeti rugójához képest, ez úgy is jobban "összemegy".



Szereld össze!

Az a pici karika a fotón a Jawa régi műanyag rugóvezető csövéből lett vágva, érdemes azt is felhasználni!



A végeredmény...


Hozzászolások száma: 6 db
Tovább...

2012. március 3. 22:15 Ég a pofánk? Az nem, de a gumi annál inkább ;) Hétvégén adtunk a Suzuki GSX-R 750 motornak egy régi replülőtéren...


Hétfőn már bontjuk a gépet, ha valakinek valami nagyon kell róla, akkor időben jelezze ;)

Hozzászolások száma: 1 db
Tovább...

2012. március 1. 00:18 Ötödik rész: a teleszkópok :) Mert a régi telók rugóznak ugyan, de lengést rég nem csillapítanak...
Talán ott kezdeném ezt a részt, hogy egyre jobban félek, mennyibe fog majd kerülni a közlekedési hatóságnál ennyi minden változtatás a motoron. Elvben először meg kell terveztetni erre engedéllyel rendelkező mérnökkel, majd utána szerelni... de ez maximum csak a törvényhozók fejében működik így, mert a sorrend a valóságban fordított. Ami biztos, engedélyeztetésre fog szorulni a tárcsafék és a hátsó kerék (a szélesebb "nyomtáv" miatt), és lehet az első villa is, feltéve, hogy szeretnék rá érvényes műszaki engedélyt, de ez még a jövő zenéje. Arra pedig törvénytisztelő állampolgárként most nem térek ki, hogy hány módon lehet ezeket az engedélyeztetési procedúrákat kicselezni :P

Mit válasszak a régi teló helyett?

Sok gondolkodás után arra jutottam, hogy a Czetka teleszkópok újonnan se voltak túl jók, főleg nem 30 év után, így a legjobb, ha egy az egyben cserélem őket valami modernebbre.



Szerencsémre a motorkerékpárok külső műszaki felépítése az utóbbi 20-30 évben túl sokat nem változott, könnyedén lehet régi gépekbe újabb típusok alkatrészeit szerelni. A fotón a Czetka első teló mellett Derbi Senda teleszkóp fekszik, ezek külsőre egész hasonlóak. A különbség abban van, hogy a Senda első villája asszimetrikus felépítésű: az egyik szál a rúgós tag, a másik pedig egy lengéscsillapító hidraulika. (A két szál gyakorlatilag egyezik, de csak az egyik oldalra tettek rugót.)



Több Senda villát is megnéztem, mind ilyen, csak az egyik oldalban van rugó! A lényeg viszont a hidraulikában van, amely messze jobb, mint a Czetka 30 éves megoldása. Egy ilyen villa vélhetően nem fog beszitálni nagyobb sebesség mellett kapott defekt/kő/kátyú esetén sem, ami a biztonságos közlekedés érdekében számomra igen fontos.

A Derbi amúgy is egy igen nehéz (külföldön kétszemélyes) 50-es motor, közel 100kg, míg az én motorom sem fogja meghaladni ugyanezen értéket jelentősen, tehát a cserének nem látom akadályát.



A fotón is látható, hogy a kormány "kiflit" is cserélni kell a művelethez. Ehhez bele kell toldani 3 centit a kormány oszlopba (ezt lehetőleg képzett lakatos végezze) és házasítani a régi csapágy kosarakkal. Mivel a Derbi egy durva, tuningolható cross motor, ez jóval erősebb, mint a Jawa régi kiflije.

A hátsó teleszkóp?

Nos, itt épp megrekedt a művelet, mert nem találok 2db egyforma Derbi központi telót (egy picit mindegyik más). Igen, az elképzelés 2db Derbi központi teló (igen, már megint Derbi), egyrészt mert marha jól néz ki, másrészt, mert annak szintén kiemelkedően jó a lengéscsillapítása és még a méret is egyezik a régivel. Kicsit félek, hogy túl kemény lesz, de majd cserélem a rugót rajta. Nem vicc, könnyedén lehet rajta rugót cserélni.



Folytatjuk!

Hozzászolások száma: 1 db
Tovább...

2012. február 28. 01:53 Ezen besírtok ;) Mert valamiből meg kell élni a nagy motorépítés közepette :P

Hozzászolások száma: 15 db
Tovább...

2012. február 26. 01:22 Negyedik rész: A lánckerék Elküldtem vásárolni az asszonyt, így ma egész jól haladtam a vassal ;)
Azt pedig mindenki gyorsan felejtse el, hogy 3-4 nap alatt meg lehet építeni egy ilyen járgányt, még akkor sem, ha az Amcsi motorok műsorban ezt hazudják. Még a legjobb kétkomponensű festék is legalább 24 óra mire tényleg használható és ezen felül van még jó pár dolog, ami szintén nem pár pillanat... Persze, amikor majd mi készítünk műsort, mi is ezt fogjuk mondani, de már most szólok, nem lesz igaz ;) Az Amcsi motorok mondjuk egy remek sorozat, de korrektebb lenne, ha megemlítenék, hogy a 3-4 nap építés, 1-2 hónapos tervezés/szervezés után életszerű.


Jelenleg itt tartok, de ebben a részben még a lánckerék a téma :P

Amíg száradt a festék a felniken, nekiláttam és legyártottam a lánckereket. Mivel a hátsó felni és a gumi is jóval szélesebb, mint az eredeti, valahogy meg kellett oldani, hogy a lánc ne akadjon meg a gumi szélében.

1.) Fogj két Jawa lánckereket!



Sokat gondolkodtam, hogy keressek-e profi esztergályost vagy valami "házibarkács" megoldást válasszak, végül azt gondolom az aranyközépút nyert.

A Jawa lánckerék (de szerintem az MZ is) alumínium öntvény kiképzése lehetővé teszi, hogy azokat egymásba illesszük, így az egyiket hosszába elvágva a fotón látható eredményt kaptam.

Igen, a kettévágott darab lesz a toldás.

2.) Rögzítsd a két darabot egymáshoz!



Noha megfelelő csapágyazás mellett amúgy sem esne szét, a biztonság kedvéért én minden illesztési pontba fúrtam egy 8.5-ös lyukat és a két felet 6db csavarral egymáshoz fogattam.



3.) Szereld be a hátsó kereket!

A puding próbája az evés, ezért gyorsan beszereltem a vázba az elkészült kereket. Nagyon kíváncsi voltam, hogy az előzetes tervek szerint haladok-e, azaz valóban nem kell sem a vázhoz, sem a blokkhoz nyúlni...



Kb. egy órás szenvedés után, mert azért elsőre nem minden stimmel (pl. a fékfedél felől a gyári távtartó méretét csökkenteni kell), összességében elfért a 150mm széles gumi a czetka régi vázában.

Hozzászolások száma: 8 db
Tovább...

2012. február 23. 12:44 1000db új hangelemez és rengeteg lemezjátszó... Amíg szárad a festék, Lacussal intéztünk sok új cuccot a pesti üzletbe, érdemes benézni!
... noha Tibi még nem biztos, hogy úrrá lett a több ezer új hanglemezen :) A lemezjátszók már szépen fel lettek pakolgatva a polcokra ;)


2012. február 21. 22:12 Harmadik rész: megérkeztek a homokszórt alkatrészek! Az alapozó réteg már rajta a felnin és a vázon...
Bármennyire is nagy a késztetés ma este, megpróbálom megállni, hogy a fényezést csak holnap csináljam ;) igen, ma meghoztuk a kanizsai gépgyárból a homokszórt vázat és felniket, délután pedig a gyönyörű napsütésben meg is kapták az alapozó réteget!



Most pedig iszom tovább a viszkit és megpróbálom nem a kezembe venni a szórópisztolyt, mert ugye megtanultam, hogy ilyen állapotban abból csak baj lesz, de fényezés nem :P

2012. február 18. 03:40 Építs choppert okospost... ez már a második rész :) Az elbaltázott festés :P
Nos a "keréképítősproject" kicsit leállt, mert noha a gumik megérkeztek (éljen, éljen!) és tökéletesen passzolnak, a fényezést sikerült elég csúnyán elrontanom... na ja, nem volt jó ötlet rögtön a kocsma után fújni a második réteget, aztán ráömlött a nitró is, a többi meg elég zavaros :D Szóval hétfőn elviszem homokfújásra a vázzal együtt, lefestem újra, részegen pedig nem kísérletezem többet a fényezés tudományával :D

Szóval a motor! Egyelőre az a terv, hogy azon nem lesz semmilyen módosítás (kivéve, ha új hajtótengely kell a szélesebb kerék miatt), csak az oldaldeknik színe fog változni, ők is feketére lesznek fújva benzinálló festékkel. Ellenben kapott új, frissen fúrt hengert, egy frissebb kuplungot, új láncot, szimeringet, gyertyát, így készen áll egy remek próbára...




2012. február 14. 14:25 Építs choppert a nagyapád régi motorkerékpárjából! Első rész: a kerék
Indíthatnánk PC moddolós rovatot is, de most motorépítéshez lett kedvem. Ezért, hogy egy kicsi színt vigyünk weboldalunk egyébként is sziporkázóan sokszínű világába, szeretnénk ötleteket adni azoknak, akik oldalaink böngészése közben esetleg kedvet kapnak a motorozáshoz, de nincs lehetőségük milliókért mókusmágnest vásárolni, ezek ellenére csordultig vannak lelkesedéssel és tettvággyal, hogy valami igazán egyedit és maradandót alkossanak unokáik számára :)

Itt jegyezném meg, hogy a motoros blogunk hamarosan külön választódik a pcbonto ofisál (ejstd.: official) címoldalától, de egyelőre folyik a tartalommal való feltöltése, így most jó lesz itt a mai poszt' :P



Ahogy a címben is írtam, unalmas téli napjainkon choppert építünk a Balatonmagyaródi műhelyben, de lesz sok fotó és videó, mindenről beszámolunk. Elsőként a kereket (igazából kerekeket) készítjük el autentikus, balkáni megoldásokkal tarkítva, mert pénzünk az nem sok van a produkcióra, de az igényeink annál magasabban szárnyalnak ;)

1.) Végy egy Trabant kereket!

A méret a lényeg, ezt mindenki tudja :) Még nem is írtam, a mi chopperünk egy 350ccm Jawa CZ motorkerékpárból készül, így oda 16-18 colos kerekek illenek. A trabi felni 13 colos, de azon egy 150/70 R13 motorgumi épp akkora lesz, mint a 16 colos első kerék egyébként (meg aztán ezt találtam a pajtában). Na persze a Czetkát 18 colos kerekekkel szerelték gyárilag, így még előre is kell varázsolni (főképp, mert tárcsa féket is szeretnénk), de azt majd később írom le.

2.) Szedd le a gumit, pucold le a felnit!


Ez talán a legrohadtabb része az egész műveletnek, mert gépi megoldások nélkül, egy húsz éve rohadó felniről levarázsolni a gumit nem túl könnyű feladat, de a nagysatu sokat segített :D

3.) Fúrd ki a küllőnek a lyukakat!

Ehhez mindenképp kell szögmérő és egy jó nagy kartonpapír (erre kell feljelölni a furatok helyét), mert pl. 36 küllős agy esetén (a gyári Czetka agy 36 küllős, ezt pedig hátul mindenképp megtartjuk) 10 fokonként kell lyukat fúrni. Egy jobbra, egy balra...



4.) Gyártsd le az új küllőket!

Valahonnan biztos lehetne rendelni megfelelő méretben, de mivel a régi Czetka kereket szétszedtük, maradt egy halom felesleges küllő, amihez csak flex és menetvágó kell, az pedig jelen esetben ingyen van.



Nehéz lenne megmondani, hogy pontosan mekkora küllő kell, így azt javaslom, 4-5 hosszú küllőt érdemes a helyére tenni, agyat középpontra pozicionálni, majd a küllőket megjelölni, végül pedig a jelölt küllőkből egy átlagot vonni és így levagdosni őket.

5.) Küllőzd fel az új kereket!



6.) Centírozd ki!

Háháhá... ez is egy jó rész, bár ha valaki egyszer belejön, utána már gyerekjáték. Nekem 6 órám ment el vele...



7.) Fesd le!

Ehhez azt gondolom nem kell magyarázat, persze mondhatnák az okosok, hogy a króm az szebb, de a króm marha drága, ráadásul nekem az egyszínű fekete vasak sokkal jobban tetszenek. (Azért piros, mert az az alapozó réteg rajta.)



8.) Vidd el egy gumishoz és kérdezd meg, fel tudja-e tenni a centírozó gépre...

Igen, ettől a résztől féltem a legjobban (meg attól, hogy meglátják és kiröhögnek), de szerencsémre a kanizsai gumis műhelyben a csapágyak nélküli agy pont jó volt a centírozó gépre és ott is dolgozik egy igazi "motorőrült", így semmi akadálya nincs a kilences pontnak.

9.) Rendeld meg a gumit!

Én ezt rendeltem meg... Aztán, hogy jó lesz-e hozzá, az péntek körül derül ki...

Folytatjuk...

Hozzászolások száma: 11 db
Tovább...

2012. február 6. 23:19 Helyzetjelentés az xmotor.hu műhelyéből... Ki mondta, hogy télen nem motorozunk :D



Hamarosan sok új videó!

2012. január 7. 15:59 A csomagküldés díja nem változik! Maradnak a 2011-es kedvezményes árak, azaz egységes 1500Ft /csomag.
Csomagjainkat továbbra is értékbiztosítva, időgarantálva juttatjuk el hozzátok a Magyar Posta segítségével, így rendelésed biztosan megkapod 5 napon belül.

Még valami :) a motorbontóban 10eFt felett csak 990Ft, 15eFt rendelési érték felett pedig ingyenes a csomagküldés!

Sőt! Napokon belül, több, korábban fizetős szolgáltatásunk is díjmantessé válik, így a VIP szolgáltatások zöme is ingyenes lesz.

2011. december 28. 11:48 Minden üzletünk nyitva! Csak Szilveszter napján leszünk zárva...
...mert akkor nagyon sokat fogunk inni és ennek már reggel nekifogunk ;)

Hozzászolások száma: 1 db
Tovább...

2011. december 24. 11:38 Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk! Bezony ;)
...és ha valamire még szükséged lenne, akkor boltjainkban 14h-ig még biztosan megveheted! Pesti boltunk lehet kicsit tovább is nyitva tart, érdeklődj telefonon!

2011. december 17. 12:09 Rengeteg új cucc a HiFi rovatban! Erősítők, lemezjátszók, hangszórók... és persze rengeteg hanglemez ;)
Ezen a héten még megveheted a karácsonyi ajándékot anyunak, apunak, tesónak, huginak, de leginkább magadnak! :D

2011. december 16. 19:18 Átadták a Gyulai Pál utcát a forgalomnak! Lehet jönni bátran autóval is budapesti üzletünkbe...

2011. november 24. 20:58 Mi történik a mogyoro konyhában? Pl. a motorbontóban? Minden fronton támad a mogyoro hadsereg ;)

2011. november 11. 14:04 Miskolci üzletünk szombaton is nyitva! Szombatonként 10-13h között várunk titeket miskolci boltunkban...
...és tavasz végéig ez így is marad :)

2011. október 6. 15:28 Szolgálati közlemény budapesti vásárlóinknak! A Gyulai Pál és a Stáhly utca sarka le van zárva, az üzletbe a Vas utca felöl lehet bejönni autóval vagy gyalog bármelyik irányból ;)

Ezt lehet látni a boltunkból, ha jobbra tekerjük okos, pici fejünket ;)

2011. október 2. 09:55 Rengeteg HiFi cucc és motoralkatrész érkezett! A feltöltés folyamatosan zajlik, a napokban érdemes minden nap nézegetni oldalainkat ;)
HiFi cuccok feltöltés alatt:
- magnók
- CD lemezjátszók
- lemezjátszók
- TransRotor HighEnd lemezjátszó
- erősítők
- Equalizer-ek
- hibás készülékek bütykölni vágyóknak

Motoralkatrészek feltöltés alatt:
- Jawa Czetka
- MZ ETZ 150
- MZ ETZ 250
- Suzuki Sepia
- Babetta 210
- Jawa Mustang



Jelenlegi bontásra váró motorkerékpárok... :)

Hozzászolások száma: 1 db
Tovább...

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 > 32


webcam







Az oldal üzemeltetője a BlueBrand Kft.