Címoldal | Kosár tartalma | Jogi közlemény | Fórum | Csomagküldés díjszabása | Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Új hirdetés




Minden cucc
PC cuccok
- Komplett PC (3)
- Laptop cuccok (45)
- Alaplapok (2)
- Proccok (23)
- Memóriák (24)
- Videóbigyulák (7)
- Nyomatók (19)
- Hálózati kellneked (19)
- Monitorok (2)
- Egyéb cuccok (93)
- Madzagok (89)
- Hangbigyók (4)
- Vinyók (7)
- Antik és baró (2)
HiFi cuccok
Hanglemezek
Autóalkatrész
Motoralkatrész
Kertigép alkatrész

Minden város
Budapest
Szentes
Balatonmagyaród
Postán
Apróhirdetés



Legfrissebb termékeink:
Hynix 1GB...
Hynix 1GB 667MHz DDR2 ram.
Ár: 2000 Ft
Via chipes PCI...
Via chipes PCI USB 2.0 vezérlő...
Ár: 1200 Ft
Akik jártak...
Akik jártak nálunk az utóbbi...
Ár: 55000 Ft
nVidia 8800GS,...
nVidia 8800GS, 384MB PCIe VGA...
Ár: 6990 Ft

1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 > 31

2012. április 17. 13:34 Ha valaki figyeli a youtube.com csatornánkat... A legaranyosabb kommentek :)
"I don`t kwon what he is talking about but I like to see the videos and the bikes.
Greetings from Germany "


"Mi ezt nézzük angolon interaktív táblán, a tanárnak Jawa CZ 350 je van xd"

"ügyesa lacus :D nekem nagyon szimpik vagytok :D ti vagytok a példaképeink :))"

Ez utóbbi kommentől mondjuk kicsit megijedtem, mert nem mondanám, hogy társadalmi elvárásoklnak megfelelő példa lenne a Lacus XD

Ide kattintva nyílik a youtube csatorna!

Hozzászolások száma: 3 db
Tovább...

2012. április 14. 16:32 Tizenegyedik rész: LED lámpa Nem nagy dolog, ez csak egy ötlet...
Mióta megbüntettek - közvetve - egy kiégett hátsó lámpa miatt, fokozottan odafigyelek arra, hogy minden lámpa világítson. Ennek ellenére vannak esetek, ami ellen nem sokat tehetünk. Egy hagyományos izzó a legritkább esetben ég ki épp induláskor, amikor ellenőrzi az ember, sokkal inkább gázadás vagy rázkódás közben. Gázadásnál főleg akkor, ha régi, feszültségszabályozó nélküli vasunk van, a rázkódást meg azt hiszem nem kell magyaráznom. Ezek miatt még a legnagyobb odafigyelés mellett is adódhat olyan helyzet, hogy hosszú kilométereket tesz meg az ember hátsó lámpa nélkül, mert azt menet közben kevesen ellenőrzik.

Megoldások:
a.) párhuzamosan kötött 2-3db izzó
b.) párhuzamosan kötött LED-ek

Nagymotoroknál az a.) megoldást szokták alkalmazni, ott a generátor simán elbír több izzót is. Igen ám, de kisebb köbcentis, néhány világító tekerccsel felszerelt gépeknél spórolni kell a wattokkal, mert különben vagy a tekercs ég le, vagy nem marad elég szufla az első lámpa számára.

Egy korábbi megoldás:



Ezt annó a Jawa Mustang motorkerékpárral kókányoltam, ott kb. hetente égett ki az izzó a szabályozatlan világító feszültség miatt. A lényege, hogy párhuzamosan van kötve egy 10 Ohm 10 Watt ellenállás és a LED-es rendszer, a LED-es rendszer pedig egy 5V-os stabilizátor IC-n keresztül kapja az áramot. Az ellenállás azért kellett, mert ha nincs meg a szükséges terhelés, akkor az első izzó fog kiégni. A stabilizátor IC pedig azért, hogy gázadásnál megugró feszültség esetén a LED-ek ne hulljanak el, mint a legyek. Ha jól emlékszem, ebből a fajta LED-ből 3db volt egymás után kötve és így, tehát hármasával párhuzamosítva. Erre kötöttem a szabályzott 5V-os feszültséget, amivel egy örök + 100 év élettartamú világítást sikerült létrehozni ;)

Ha van stabilizált feszültség:

Robogók, újabb Simsonok, illetve az én Vape gyújtásom is szabályozott feszültséget ad le, tehát a világító tekercs nincs direkt módon az izzókra kötve. Itt nem láttam értelmét, hogy stabilizátor IC-vel bajlódjak (amúgy sem volt épp kéznél), így 3db LED sorba kötve egy 165 Ohm-os ellenállással képezte a világítást (helyzetjelzőt), 3db LED pedig ellenállás nélkül a féklámpát. Mindezt duplán, hogy ha valamelyik körben elhalna egy LED, akkor is legyen világítás a motoron. Fontos megjegyeznem, hogy 6V-os rendszerem van, 12V-os esetén mindkét körre kell előtét ellenállás (más-más érték mellett)!



Szerintem nem túl bonyolult, ha más is hetente cserélgeti az izzót, akkor érdemes egy ilyen megoldáson elgondolkodni. Azt pedig remélem, hogy a Vape gyújtásom nem fog megviccelni (mert idő közben sikerült egy zselés akksit is a gépbe varázsolni) és nem fogja szétlőni a LED-eket. Mondjuk akkor majd kap egy stabilizátor IC-t ez is, mint korábban a Mustang hátsó lámpám :)



...és így világít :)

Megjegyzés:
Nem tudom megmondani, hogy mennyire szabályos ez a megoldás, függetlenül attól, hogy a leírt megoldás épp azt a fényerőt produkálja a búra alól, mint a korábbi izzó. A rengeteg eszement EU szabályozás miatt el tudom képzelni, hogy simán kivágnak egy motort a műszakiról, ha a vizsgabiztos rossz kedvében van.

Itt megveheted, ha neked is kell...

Hozzászolások száma: 3 db
Tovább...

2012. április 14. 02:04 Ez nem sikerült :P Gondoltuk kipukkad, de nem, csak nőtt és nőtt...

Hozzászolások száma: 5 db
Tovább...

2012. április 10. 02:15 Még mindig motorépítés... nem unjuk, de nem ám :P Szorgos volt a nyúl ;)


1. fotón a tuningolt km meghajtó, dupla szimeringel ;) A felső az eredeti, az alsó a módosított változat. Erre azért volt szükség, mert a blokköntvény belseje kicsit már kopott és folyt az olaj, de így tökéletes lett!

2. fotón a leendő oldaldekni purhabból faragott mintája. Olyan, mint egy tojás? Igen, nem hiába húsvéti post :D Erről amúgy lesz külön írás "miként gyárts műgyanta idomokat" címmel.

3. fotón pedig az új ülés vázszerkezete látható... Készült már egy vadi új ülés az eredeti üléslemez felhasználásával, de nem igazán passzolt a géphez. Szóval ez most egy 2.0 változat, csővázas és erre már háttámla is került :)

2012. március 29. 00:18 Tizedik rész: Egy lépés előre, kettő hátra ;) Nagyapám mondta mindig, a rest kétszer fárad...
(Az ilyen részeket biztosan kihagyják az "Amcsi motorok" című műsorból, meg azok amúgy is új alkatrészt építenek be.)

Bár nem rest voltam, hanem simán elhittem, amit a motorról mondott az, akitől vettem. Nos a blokk közepét széthúzva kiderült, nem 14ekm van/volt a gépben, hanem jóval több: a főtengely csapágyakat már cserélte előttünk valaki, akinek nem sok fogalma volt arról, hogy hol szabad ütni a csapágyat, blokkot, stb. Csodálkoztam volna, ha a gyári tömítés ilyen vacak, de így már minden érthető.

Motorfelújítás gyorstalpaló:

- csavarozd szét
- húzd szét a blokkot
- takarítsd le jól kívül-belül
- cseréld ki a kotyogó csapágyakat
- cseréld ki a szimmeringeket
- rakd össze
- csavarozd össze
- kész :D

Ugyanez képekben:



Most már mindent tudsz, nincs is szükséged másra ;) és még egy tipp, a váltót fotózd le - pl. telefonnal - mielőtt darabokra szeded. Nekünk még fotó alapján is sikerült kétszer bénán összerakni :D Amúgy az volt az a pont, amikor elszakadt a cérna :D

Még egy lépés hátra, új féktárcsa adapter:

Ha egyszer már valamit megcsináltam, azt nem szeretem még egyszer, de, ha valami nem tökéletes, akkor kénytelen vagyok... addig-addig birizgáltam a legutóbb elkészült tárcsa adaptert, amíg sikerült elérnem, hogy üssön függőleges irányban :P Az meg nekem nem tetszett, még ha ettől a pofa nem is kopik különösebben.

Irány a vastelep!



Nem vicc, a jó alkatrész alapja, a jó alapanyag, a korábbi lánckerék meg már agyon volt hegesztgetve és amúgy sem volt túl vastag. Találtam is egy gyönyörű féktárcsát a kanizsai MÉH telepen, amiből remek adapterlemez született:



Viszont erre már tömör vas rudakat hegesztettem, és abba vágtam 8-as csavar lyukakat, amit előtte forgás közben teszteltem, hogy biztosan körcentrikus legyen...



Ezután már csak a tömör vas rudakat kellett egymáshoz reszelni, ezzel "centírozva" ki a féktárcsát. Sokkal jobb lett, mint az előző!

Nos innen folytatjuk legközelebb, de most várom az ülést, a fék és kuplung csövet, az fékfolyadék tartályt, a megrendelt LED-eket, meg még pár dolgot ;)

Hozzászolások száma: 8 db
Tovább...

2012. március 26. 20:11 Itt az első videó, kattints a képre ;) ...a motor mondjuk még messze nincs kész, de menni már lehet vele!


Készül még egy vadi új design ülés, oldaldekni, LED-es hátsó lámpa és még sok apróság...

Amúgy meg, egy lépés előre, kettő hátra :P Blokkot megint szét kell húzni, forgattyús ház alatt falsot szív, mert hülye fejemmel azt gondoltam, hogy 14ekm nem sok, nem akartam feleslegesen a blokk közepet is széthúzni egy jóízű tömítéscserére...

Hozzászolások száma: 15 db
Tovább...

2012. március 24. 01:55 Kilencedik rész: Tárcsafék Mert néha meg kell állni :P
Húztam fejben egy lélektani határt, hogy mennyi pénzt leszek hajlandó az engedélyeztetésre költeni. Ha az összeg magasabb, mint amit a dologra szánnék, akkor megy vissza előre a dobfék és a régi kerékagy, megállni meg majd nagyobb féktávon fogok. Hiába, ez nem az USA... De a kihívás az kihívás, muszáj volt szerelnem egy tárcsaféket a gépre :)

Mit, miért...?

Eredetileg azért fűztem ETZ 250-es kerékagyra a 16-os Czetka felnit, mert az ETZ tárcsafék nagyon jó, olcsó, könnyű hozzá cserealkatrészt venni, stb. stb. Igen ám, de amikor ezt kitaláltam, épp nem volt a bontóban se ETZ tárcsa, se féknyereg, így későn jöttem rá, hogy a tervezett féknyereg túl nagy (és ormótlan) a Derbi fordított teleszkópjára. Szóval, ha már így alakult, akkor inkább a Derbi tárcsáját és féknyergét használtam fel a művelethez, az se rosszabb, csak jóval drágább ;) Az ETZ kerékagy pedig amúgy is maradt volna, mert a Derbi kerékagya nem igazán illik egy ilyen motor stílusához.

Kell egy adapter!



Egy régi lánckerék, egy lengővilla tengely, 3db csapszeg, 12-es fúró, 12-es menetvágó, hegesztő, flex. Azt hiszem más nem is kell ;)



Ha csak tized milimétert is pontatlan, akkor ütni fog a tárcsa!



Jól sikerült ;)



Éjszaka mentem egy kört vele a faluban, amit persze Lacus egyből kiszúrt, így meg kellett ígérnem neki, hogy holnap majd kipróbálhatja... de akkor legalább majd tudok videózni, mert azt régóta ígérem már, de eddig valami mindig közbejött. Viszont most már csak design dolgok hiányoznak: LED-es hátsó lámpa, oldaldekni, meg mondjuk jó lenne kitalálnom, hogy lesz akksi kötve a Vape gyújtásra...

2012. március 21. 21:44 Nyolcadik rész: Vape gyújtás szett. Marha drága, nagyon kényelmes, nem tökéletes...
Kezdjük az alapoknál!

www.jawamarkt.cz - Ha Te is Jawa buzi vagy, akkor itt mindent megvehetsz szeretett gépedhez, igaz, csillagászati árak vannak és a szállítás sem olcsó, méghozzá ojróban (etsd.: euro). Ezért maradj inkább vásárlás terén nálunk, a bontott alkatrészek amúgy is tized áron vannak a jawamarkt áraihoz képest ;)

Tehát ezen az oldalon az összes létező Jawa típushoz lehet kapni vadi új, tirisztoros gyújtás szettet, igaz - és ez nem a fent említett oldal, hanem a gyártó hibája - egy mocskos lehúzás az egész. Annó a Jawa Mustang paripámba tőlük rendeltem meg a Vape gyújtást (videó itt). Emlékeim szerint ~50eFt volt a művelet, persze a gép nagyon jó lett, pöcc-röff még a legnagyobb téli hidegben is, a teljesítménye pedig 30-40% javulást ért el, 70-80km/h sebességével pedig megszégyeníti a faluban a Simsonokat.

Annó nem fogtam gyanút a dologban, mert akkor még a jelenleginél is kezdőbb voltam motor építések terén, de azóta olyan sok motort láttam bontva, hogy ki merem jelenteni a Vape kínai import egységek sokaságát rakja egymás mellé és adja őket régebbi gépekhez, mintha specifikusan hozzá gyártotta volna őket. Tény, a gyújtás alaplemezt le kell esztergálniuk, és a lendkerék belső furata is illeszkedik a főtengelyre, de onnantól mintha elvágták volna a kompatibilitást.



Fotón a rendelhető kupac látható, hozzánk egy bontásra ítélt gépből került.

- a feszültségszabályzó áramkör csinos, de egyelőre nem tudom miként fogom párosítani az akkumulátoros rendszerrel. Se töltés, se aksi csatlakozó, érezhetően nem a Czetkába való.
- a gyújtótrafó furattávolságai messze nem egyeznek a jawa vázakon megszokottal, ahhoz adaptert kell gyártani.
- a piros leállító gomb (kék vezetékkel!) az egész rendszer szégyene, korábban azt hittem az nem is gyári tartozék

Eleget szapultam, van jó oldala is a dolognak: közel 70eFt leszurkolása után, az ember 10 perc szerelési idővel egy megtáltosodott géphez jut, ami olyan szépen tartja az alapjáratot, amit megszakítós társai aligha képesek. Egyszóval baromi kényelmes, de ha nem találtam volna rá egy szemtelenül olcsón vett gép belsejében, akkor inkább gyártottam volna magamnak elektronikus gyújtást.

Mivel fejben már a következő gép építését tervezem, ahhoz biztosan saját gyújtást fogok építeni, ígérem lesz róla poszt bőven ;)

Ma amúgy végre elkészült a "javított" első sárvédő tartó konzol (mivel fordított teleszkóp van, ez nem volt egyszerű feladat) és a kuplungot is beállítottam, így holnap talán már próbálható/videózható a gép...

2012. március 20. 12:13 Hamarosan bontjuk... Csak egy gyors lista, az alkatrészre vágyakozóknak ;)
Már a műhelyben:
- ETZ 250 Delux
- Jawa 638
- Jawa 634
- Riga 16
- Honda CBR 600 F
- Yamaha Mint

Hamarosan a műhelybe érkezik:
- Honda CB 400 N
- Jawa Babetta 1972-es lemezvillás
- Jawa Babetta 207
- Simson robogó

Írd meg e-mailben milyen típusokat bontsunk még!

Hozzászolások száma: 11 db
Tovább...

2012. március 20. 09:13 Hetedik rész: Olajhidraulikus kuplung... Ez már a nyugat imperializmusának a mocskos luxusa ;)
Elöljáróban: ha még valaki azt meri mondani, leírni, posztolni, vagy úgy általában bármilyen módon a halandó átlagnép számára elhitetni, hogy meg lehet építeni egy motort néhány nap alatt, azt az internet hálóján fogom keresztül rántani ide a műhelybe.

Történetesen a kuplung néhány óra alatt kész volt, de mivel bontott alkatrészekből épül a gép, még a legapróbb dolog is sok időt igényel. Hétvégén már majdnem szerkezet kész volt, amikor kiderült, hogy a kilométer meghajtóba beletört a régi spirál, így tegnap megint szét kellett szedni a blokkot :P



Alakul a gép, de még messze nincs kész: pl. sárvédőt valahogy közelebb kell tenni a kerékhez, de a fordított teleszkóp miatt ez nem olyan egyszerű. Ülés még nincs kész, tárcsafék sehol...

Szerezz egy jófajta olajhidraulikus kuplungrendszert!

Ha valaki ügyes, akkor egy megfordított ETZ fékmunkahenger is lehet a kuplung kar, de az messze nem lesz olyan egyszerű, mint mondjuk leszedni egy nagymotor komplett rendszerét :D Én a Suzuki GSX-R kuplungját capzaráztam el, mert annyira megtetszett ;)

Miért kell olajhidraulikus rendszer?

1. Nagyon menő a "Fluid Clutch" felirat a blokk oldalán
2. Irigy lesz a szomszéd Jóska
3. Aki már szedett szét Jawa 350ccm blokkot, az nem teszi fel a kérdést (a kuplung 3db rugójából egyet is alig lehet összenyomni...)
4. Tehát ne nehezítse semmi az amúgy is kemény kuplung működését

Vágj egy csinos lyukat a deknibe ;)



Csavarozd a helyére, tedd fel a deknit és örülj!

Igen, a dekni falát később majd meg kell erősíteni, de egyelőre nagyon jól működik így ;)



Tényleg ennyire egyszerű! A Czetka kuplung kinyomó szerkezete tökéletesen passzolt a Suzuki rendszeréhez. Én is meglepődtem, de néha nekem is lehet szerencsém :)

Videó hamarosan!!!

Hozzászolások száma: 3 db
Tovább...

2012. március 15. 18:58 Így nem szabad motorozni :D Ez a jószág is bontva lesz, de előbb kipróbáltuk, hogy megy terepen ;)



És igen, készül a Czetka is, ma egész nap fényeztem az elemeket, de abban semmi izgalmas nincs. Hamarosan folytatjuk a chopper építő sorozatunkat!

Hozzászolások száma: 5 db
Tovább...

2012. március 7. 23:05 Hatodik rész: Kész a hátsó teleszkóp ;) ...és ma megvolt az első próbakör, holnap majd készítünk videót!
Hamarosan:
- olajhidraulikus kuplung rendszer
- Vape gyújtás szett érdekességei
- a tárcsafék
- LED-es hátsó világítás
- fényezés
- engedélyeztetés



...jelenlegi állapot. Persze most még randa, mert nincsenek az alkatrészek egymás színéhez festve (tehát gengszterfeketére) és az ülés sem készült még el (ideiglenesen a régi van rajta), de én már látom a fényt az alagút végén :)

Felújítás vagy csere?

Nos, ha nem egy motorbontóban dolgoznék, akkor lehet a felújítás mellett szavaznék, de így, hogy végül sikerült 2db egyforma Derbi telót szereznem, egyszerűbb volt a csere. Először. Mert a Derbi az központi teleszkóp, ezért nagyon kemény lett a rugózás, sőt, nem is rugózott, inkább csak pattogott. Viszont a teleszkóp szár az nagyon jó állapotú volt, ezért elhatároztam, hogy rugót cserélek.

(A teleszkóp felújítása véleményem szerint macera, mert ezzel foglalkozó céget csak Pesten tudok, várni kell rá heteket és szerintem nem is olcsó mulatság...)

A fotón a piros a Derbi rugója, háttérben pedig a Jawa látható, van némi erőbeli különbség.



Szedd szét a régi teleszkópot!

A terv pedig ugye az, hogy a régi, jóval gyengébb rugót kapja a Derbi teleszkóp.



Vágd méretre a régi rugót!

Flex, nagysatú, türelem ;) Érdemes egy picit magasabbra vágni a Derbi eredeti rugójához képest, ez úgy is jobban "összemegy".



Szereld össze!

Az a pici karika a fotón a Jawa régi műanyag rugóvezető csövéből lett vágva, érdemes azt is felhasználni!



A végeredmény...


Hozzászolások száma: 6 db
Tovább...

2012. március 3. 22:15 Ég a pofánk? Az nem, de a gumi annál inkább ;) Hétvégén adtunk a Suzuki GSX-R 750 motornak egy régi replülőtéren...


Hétfőn már bontjuk a gépet, ha valakinek valami nagyon kell róla, akkor időben jelezze ;)

Hozzászolások száma: 1 db
Tovább...

2012. március 1. 00:18 Ötödik rész: a teleszkópok :) Mert a régi telók rugóznak ugyan, de lengést rég nem csillapítanak...
Talán ott kezdeném ezt a részt, hogy egyre jobban félek, mennyibe fog majd kerülni a közlekedési hatóságnál ennyi minden változtatás a motoron. Elvben először meg kell terveztetni erre engedéllyel rendelkező mérnökkel, majd utána szerelni... de ez maximum csak a törvényhozók fejében működik így, mert a sorrend a valóságban fordított. Ami biztos, engedélyeztetésre fog szorulni a tárcsafék és a hátsó kerék (a szélesebb "nyomtáv" miatt), és lehet az első villa is, feltéve, hogy szeretnék rá érvényes műszaki engedélyt, de ez még a jövő zenéje. Arra pedig törvénytisztelő állampolgárként most nem térek ki, hogy hány módon lehet ezeket az engedélyeztetési procedúrákat kicselezni :P

Mit válasszak a régi teló helyett?

Sok gondolkodás után arra jutottam, hogy a Czetka teleszkópok újonnan se voltak túl jók, főleg nem 30 év után, így a legjobb, ha egy az egyben cserélem őket valami modernebbre.



Szerencsémre a motorkerékpárok külső műszaki felépítése az utóbbi 20-30 évben túl sokat nem változott, könnyedén lehet régi gépekbe újabb típusok alkatrészeit szerelni. A fotón a Czetka első teló mellett Derbi Senda teleszkóp fekszik, ezek külsőre egész hasonlóak. A különbség abban van, hogy a Senda első villája asszimetrikus felépítésű: az egyik szál a rúgós tag, a másik pedig egy lengéscsillapító hidraulika. (A két szál gyakorlatilag egyezik, de csak az egyik oldalra tettek rugót.)



Több Senda villát is megnéztem, mind ilyen, csak az egyik oldalban van rugó! A lényeg viszont a hidraulikában van, amely messze jobb, mint a Czetka 30 éves megoldása. Egy ilyen villa vélhetően nem fog beszitálni nagyobb sebesség mellett kapott defekt/kő/kátyú esetén sem, ami a biztonságos közlekedés érdekében számomra igen fontos.

A Derbi amúgy is egy igen nehéz (külföldön kétszemélyes) 50-es motor, közel 100kg, míg az én motorom sem fogja meghaladni ugyanezen értéket jelentősen, tehát a cserének nem látom akadályát.



A fotón is látható, hogy a kormány "kiflit" is cserélni kell a művelethez. Ehhez bele kell toldani 3 centit a kormány oszlopba (ezt lehetőleg képzett lakatos végezze) és házasítani a régi csapágy kosarakkal. Mivel a Derbi egy durva, tuningolható cross motor, ez jóval erősebb, mint a Jawa régi kiflije.

A hátsó teleszkóp?

Nos, itt épp megrekedt a művelet, mert nem találok 2db egyforma Derbi központi telót (egy picit mindegyik más). Igen, az elképzelés 2db Derbi központi teló (igen, már megint Derbi), egyrészt mert marha jól néz ki, másrészt, mert annak szintén kiemelkedően jó a lengéscsillapítása és még a méret is egyezik a régivel. Kicsit félek, hogy túl kemény lesz, de majd cserélem a rugót rajta. Nem vicc, könnyedén lehet rajta rugót cserélni.



Folytatjuk!

Hozzászolások száma: 1 db
Tovább...

2012. február 28. 01:53 Ezen besírtok ;) Mert valamiből meg kell élni a nagy motorépítés közepette :P

Hozzászolások száma: 15 db
Tovább...

2012. február 26. 01:22 Negyedik rész: A lánckerék Elküldtem vásárolni az asszonyt, így ma egész jól haladtam a vassal ;)
Azt pedig mindenki gyorsan felejtse el, hogy 3-4 nap alatt meg lehet építeni egy ilyen járgányt, még akkor sem, ha az Amcsi motorok műsorban ezt hazudják. Még a legjobb kétkomponensű festék is legalább 24 óra mire tényleg használható és ezen felül van még jó pár dolog, ami szintén nem pár pillanat... Persze, amikor majd mi készítünk műsort, mi is ezt fogjuk mondani, de már most szólok, nem lesz igaz ;) Az Amcsi motorok mondjuk egy remek sorozat, de korrektebb lenne, ha megemlítenék, hogy a 3-4 nap építés, 1-2 hónapos tervezés/szervezés után életszerű.


Jelenleg itt tartok, de ebben a részben még a lánckerék a téma :P

Amíg száradt a festék a felniken, nekiláttam és legyártottam a lánckereket. Mivel a hátsó felni és a gumi is jóval szélesebb, mint az eredeti, valahogy meg kellett oldani, hogy a lánc ne akadjon meg a gumi szélében.

1.) Fogj két Jawa lánckereket!



Sokat gondolkodtam, hogy keressek-e profi esztergályost vagy valami "házibarkács" megoldást válasszak, végül azt gondolom az aranyközépút nyert.

A Jawa lánckerék (de szerintem az MZ is) alumínium öntvény kiképzése lehetővé teszi, hogy azokat egymásba illesszük, így az egyiket hosszába elvágva a fotón látható eredményt kaptam.

Igen, a kettévágott darab lesz a toldás.

2.) Rögzítsd a két darabot egymáshoz!



Noha megfelelő csapágyazás mellett amúgy sem esne szét, a biztonság kedvéért én minden illesztési pontba fúrtam egy 8.5-ös lyukat és a két felet 6db csavarral egymáshoz fogattam.



3.) Szereld be a hátsó kereket!

A puding próbája az evés, ezért gyorsan beszereltem a vázba az elkészült kereket. Nagyon kíváncsi voltam, hogy az előzetes tervek szerint haladok-e, azaz valóban nem kell sem a vázhoz, sem a blokkhoz nyúlni...



Kb. egy órás szenvedés után, mert azért elsőre nem minden stimmel (pl. a fékfedél felől a gyári távtartó méretét csökkenteni kell), összességében elfért a 150mm széles gumi a czetka régi vázában.

Hozzászolások száma: 8 db
Tovább...

2012. február 23. 12:44 1000db új hangelemez és rengeteg lemezjátszó... Amíg szárad a festék, Lacussal intéztünk sok új cuccot a pesti üzletbe, érdemes benézni!
... noha Tibi még nem biztos, hogy úrrá lett a több ezer új hanglemezen :) A lemezjátszók már szépen fel lettek pakolgatva a polcokra ;)


2012. február 21. 22:12 Harmadik rész: megérkeztek a homokszórt alkatrészek! Az alapozó réteg már rajta a felnin és a vázon...
Bármennyire is nagy a késztetés ma este, megpróbálom megállni, hogy a fényezést csak holnap csináljam ;) igen, ma meghoztuk a kanizsai gépgyárból a homokszórt vázat és felniket, délután pedig a gyönyörű napsütésben meg is kapták az alapozó réteget!



Most pedig iszom tovább a viszkit és megpróbálom nem a kezembe venni a szórópisztolyt, mert ugye megtanultam, hogy ilyen állapotban abból csak baj lesz, de fényezés nem :P

2012. február 18. 03:40 Építs choppert okospost... ez már a második rész :) Az elbaltázott festés :P
Nos a "keréképítősproject" kicsit leállt, mert noha a gumik megérkeztek (éljen, éljen!) és tökéletesen passzolnak, a fényezést sikerült elég csúnyán elrontanom... na ja, nem volt jó ötlet rögtön a kocsma után fújni a második réteget, aztán ráömlött a nitró is, a többi meg elég zavaros :D Szóval hétfőn elviszem homokfújásra a vázzal együtt, lefestem újra, részegen pedig nem kísérletezem többet a fényezés tudományával :D

Szóval a motor! Egyelőre az a terv, hogy azon nem lesz semmilyen módosítás (kivéve, ha új hajtótengely kell a szélesebb kerék miatt), csak az oldaldeknik színe fog változni, ők is feketére lesznek fújva benzinálló festékkel. Ellenben kapott új, frissen fúrt hengert, egy frissebb kuplungot, új láncot, szimeringet, gyertyát, így készen áll egy remek próbára...




2012. február 14. 14:25 Építs choppert a nagyapád régi motorkerékpárjából! Első rész: a kerék
Indíthatnánk PC moddolós rovatot is, de most motorépítéshez lett kedvem. Ezért, hogy egy kicsi színt vigyünk weboldalunk egyébként is sziporkázóan sokszínű világába, szeretnénk ötleteket adni azoknak, akik oldalaink böngészése közben esetleg kedvet kapnak a motorozáshoz, de nincs lehetőségük milliókért mókusmágnest vásárolni, ezek ellenére csordultig vannak lelkesedéssel és tettvággyal, hogy valami igazán egyedit és maradandót alkossanak unokáik számára :)

Itt jegyezném meg, hogy a motoros blogunk hamarosan külön választódik a pcbonto ofisál (ejstd.: official) címoldalától, de egyelőre folyik a tartalommal való feltöltése, így most jó lesz itt a mai poszt' :P



Ahogy a címben is írtam, unalmas téli napjainkon choppert építünk a Balatonmagyaródi műhelyben, de lesz sok fotó és videó, mindenről beszámolunk. Elsőként a kereket (igazából kerekeket) készítjük el autentikus, balkáni megoldásokkal tarkítva, mert pénzünk az nem sok van a produkcióra, de az igényeink annál magasabban szárnyalnak ;)

1.) Végy egy Trabant kereket!

A méret a lényeg, ezt mindenki tudja :) Még nem is írtam, a mi chopperünk egy 350ccm Jawa CZ motorkerékpárból készül, így oda 16-18 colos kerekek illenek. A trabi felni 13 colos, de azon egy 150/70 R13 motorgumi épp akkora lesz, mint a 16 colos első kerék egyébként (meg aztán ezt találtam a pajtában). Na persze a Czetkát 18 colos kerekekkel szerelték gyárilag, így még előre is kell varázsolni (főképp, mert tárcsa féket is szeretnénk), de azt majd később írom le.

2.) Szedd le a gumit, pucold le a felnit!


Ez talán a legrohadtabb része az egész műveletnek, mert gépi megoldások nélkül, egy húsz éve rohadó felniről levarázsolni a gumit nem túl könnyű feladat, de a nagysatu sokat segített :D

3.) Fúrd ki a küllőnek a lyukakat!

Ehhez mindenképp kell szögmérő és egy jó nagy kartonpapír (erre kell feljelölni a furatok helyét), mert pl. 36 küllős agy esetén (a gyári Czetka agy 36 küllős, ezt pedig hátul mindenképp megtartjuk) 10 fokonként kell lyukat fúrni. Egy jobbra, egy balra...



4.) Gyártsd le az új küllőket!

Valahonnan biztos lehetne rendelni megfelelő méretben, de mivel a régi Czetka kereket szétszedtük, maradt egy halom felesleges küllő, amihez csak flex és menetvágó kell, az pedig jelen esetben ingyen van.



Nehéz lenne megmondani, hogy pontosan mekkora küllő kell, így azt javaslom, 4-5 hosszú küllőt érdemes a helyére tenni, agyat középpontra pozicionálni, majd a küllőket megjelölni, végül pedig a jelölt küllőkből egy átlagot vonni és így levagdosni őket.

5.) Küllőzd fel az új kereket!



6.) Centírozd ki!

Háháhá... ez is egy jó rész, bár ha valaki egyszer belejön, utána már gyerekjáték. Nekem 6 órám ment el vele...



7.) Fesd le!

Ehhez azt gondolom nem kell magyarázat, persze mondhatnák az okosok, hogy a króm az szebb, de a króm marha drága, ráadásul nekem az egyszínű fekete vasak sokkal jobban tetszenek. (Azért piros, mert az az alapozó réteg rajta.)



8.) Vidd el egy gumishoz és kérdezd meg, fel tudja-e tenni a centírozó gépre...

Igen, ettől a résztől féltem a legjobban (meg attól, hogy meglátják és kiröhögnek), de szerencsémre a kanizsai gumis műhelyben a csapágyak nélküli agy pont jó volt a centírozó gépre és ott is dolgozik egy igazi "motorőrült", így semmi akadálya nincs a kilences pontnak.

9.) Rendeld meg a gumit!

Én ezt rendeltem meg... Aztán, hogy jó lesz-e hozzá, az péntek körül derül ki...

Folytatjuk...

Hozzászolások száma: 11 db
Tovább...

1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 > 31


webcam

Használt számítógépek és
egyéb informatikai eszközök felvásárlását,
elszállítását,
újrahasznosítását vállaljuk.






Az oldal üzemeltetője a BlueBrand Kft.