Címoldal | Kosár tartalma | Jogi közlemény | Fórum | Csomagküldés díjszabása | Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Új hirdetés




Minden cucc
PC cuccok
- Komplett PC (3)
- Laptop cuccok (32)
- Alaplapok (1)
- Proccok (32)
- Memóriák (19)
- Videóbigyulák (8)
- Nyomatók (17)
- Hálózati kellneked (20)
- SCSI cuccok (1)
- Monitorok (4)
- Egyéb cuccok (87)
- Madzagok (89)
- Hangbigyók (3)
- Vinyók (16)
- Antik és baró (1)
HiFi cuccok
Hanglemezek
Autóalkatrész
Motoralkatrész
Kertigép alkatrész

Minden város
Budapest
Szentes
Balatonmagyaród
Postán
Apróhirdetés



Legfrissebb termékeink:
ASUS RT-N10E...
ASUS RT-N10E Wireless N150...
Ár: 2900 Ft
Kingston 2GB...
Kingston 2GB 1333MHz DDR3 ram.
Ár: 2500 Ft
Enermax 425W...
Enermax 425W ATX táp. Nem mai...
Ár: 4900 Ft
WD Caviar Blue,...
WD Caviar Blue, 320GB SATA...
Ár: 6500 Ft

1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 > 32

2012. június 29. 13:24 Új játék - Fődíj: 30.000Ft értékű vásárlási utalvány :) Tervezd meg a motorbontó logóját!
Tavaly sebtiben indult motorbontó logója nem lett tökéletes és arra gondoltunk jó lenne egy másik... de a sok bontás közepette semmi jó ötletünk nem volt, ezért most a segítségeteket kérjük!

Szempontok:
- legyen egyszerű
- maximum 3 színből álljon
- könnyen lehessen zoknira hímezni :D
- utaljon arra, hogy mivel foglalkozunk
- nem ér lopni máshonnan

A "pályamunkákat" 2012. július 31-ig várjuk a bolt@xmotor.hu címre!

A fődíj 30eFt értékű vásárlási utalvány, amit bármelyik boltunkban le lehet vásárolni. A második helyezett 10eFt, míg a harmadik 5eFt értékű kupont kap.

Hozzászolások száma: 28 db
Tovább...

2012. június 13. 10:37 Pityesz ma reggel ezt találta a helyi újságban... A helyi alatt most Bp. 8. kerületét értjük :P


A képre kattintva az nagyobb méretben jelenik meg ;)

Én mondjuk kora reggel nem igazán fogtam fel, de valami olyasmi a lényeg, hogy ideiglenesen a nyilakkal jelölt módon lehet a Gyulai Pál utcába kocsival jönni. Én mondjuk legutóbb betolattam a Stáhly felől, mert erre nem jöttem rá :P Amúgy meg ilyen benzin árak mellett tessék busszal jönni...

Amúgy milyen barón printszkrínelték a google maps-et a helyi lapban :D

Hozzászolások száma: 2 db
Tovább...

2012. június 12. 22:48 Jelenleg bontás alatt és bontásra váró gépek listája... Már a balatonmagyaródi műhelyben vannak!
- Kawasaki GPX 500
- Kawasaki Eliminator 250
- Yamaha SRX 250
- Riga 22
- Babetta 207 - a szokás hatalma... :)

Hamarosan érkezik:

- Derbi Senda
- Riga 12
- Kawasaki KS 125

Valamint továbbra is várjuk javaslataitokat arra vonatkozóan, hogy milyen típusokat bontsunk!

Hozzászolások száma: 8 db
Tovább...

2012. június 5. 21:30 Van aki még nem látta? ...kötelező anyag XD Végre elkészült a Honda és volt egy kis időnk a hétvégén ;)

Hozzászolások száma: 8 db
Tovább...

2012. május 25. 12:03 Bréking ! ! ! Videósegítség a facebook játékhoz... Bár szerintünk érthető a dolog, de ha mégsem, akkor itt megvilágosulsz ;)

Hozzászolások száma: 7 db
Tovább...

2012. május 24. 19:48 Terjessz minket a Facebook-on is! Oszd meg kedvenc xmotor-os videód a facebook-on és vásárolj olcsóbban!
A játék leírása:
1. Nézz meg jó sok xmotor-os videót! (pl. itt...)
2. Válaszd ki a kedvenced! (pl. ezt...)
3. Oszd meg a facebook-on!
4. Várd meg, míg legalább 5 ember lájkolja!
5. Nyomj egy printscreen-t!
6. Küldd el nekünk e-mailben a fotót és a neved! (bolt@xmotor.hu)
7. Ezután küldünk egy regisztrációs számot, amivel 1 hónapig 10% kedvezménnyel vásárolhatsz az xmotor.hu, a bakelit.hu és a pcbonto.hu oldalakon... vaaaagy - és most jön a lényeg - ha nem kéred a kedvezményt, akkor 500Ft-os egyszeri vásárlási kuponként is felhasználhatod a kódot!
8. Éééés a legfontosabb! Minden 10. beküldőnek 5000Ft-os kupont adunk ajándékba!

Gyík.:

1. Mi van ha nem lájkolja legalább 5 ember?
Válasz: Akkor neked ötnél kevesebb ismerősöd van facebook-on.

2. Mi van ha több ember lájkolja? Több kupont kapok?
Válasz: Nem, de a következő hónapban is lesz hasonló játék!

3. Mi van, ha több videót is megosztok?
Válasz: Havonta csak egy 500Ft-os kupont adunk, de az 5000Ft-os díjért több videó megosztásával is próbálkozhatsz.

2012. május 3. 13:34 Jawa Czetka 350 vs. Honda CB 400 T Na, melyik a jobb? ;)

Hozzászolások száma: 11 db
Tovább...

2012. május 3. 12:10 13. rész: Műgyantás elemek gittelése, festése... Ezzel a résszel nagyapa motorkerékpárjának átalakítását be is fejezzük ;)
Miután az előző részben leírtak szerint elkészült a két darab, remélhetőleg egyforma műgyantás dekni, van még dolgunk vele. De előbb egy gyors megjegyzés: a purhab minimum 48 órát (inkább többet) száradjon, mert ellenkező esetben a gyantában lévő vegyszerek megoldják és összeugrik!

Gittelés:

Végy fél kiló kétkomponensű gittet, és ezzel több rétegben kend be a felületet. Minden művelet végén egy kicsit csiszolj rajta, hogy előbb utóbb szép, ívelt formát kapj. Ha már alig látsz rajta hibát, akkor szórógittel fújd le. Ha nincs szórópisztolyod, nem kell kétségbe esni, lehet palackozott gittet kapni, ide tökéletes lesz. Ha jól dolgoztál, akkor valami ilyet kapsz:



A szórógittelést is lehet több lépcsőben végezni, de ott már finom, 400-as érték feletti csiszolópapírt használj! Ha kész vagy, jön a mérés, jelölgetés, hogy az elem pontosan illeszkedjen. Igen, előzőleg érdemes túlméretes elemet gyártani.



Ez után jön a leggusztustalanabb rész, a vágás. Flexet javaslok, igen kemény anyagról lévén szó. Maszk, szemüveg, stb. feltétlen legyen rajtad, mert irdatlan mennyiségű finom por fog a levegőbe jutni percek alatt.



Ha nem akarod az elemeket kivülről látható csavar segítségével rögzíteni, akkor érdemes egy 8-as anyát lemezre hegeszteni, azt pedig pl. kétkomponensű gittel a dekni belsejébe ragasztani.



Ha mindennel megvagy, a dekni szépen illeszkedik, akkor jöhet a fényezés. Itt is benzin- és olajálló festék javasolt, mert ki tudja mikor fröccsen rá egy kis nafta. Nekem végül ilyen lett:


2012. április 25. 22:14 12. rész: Készíts üvegszál alapú, műgyantás elemeket! Igen, meg lehet csinálni! Nem, nem lehetetlen! Igen, házilag :)
T. pcbonto.hu rajongók! Tervben van, hogy a pcbonto.hu és az xmotor.hu címoldal blog bejegyzései szétválnak egymástól, de akkor igen ritkán lenne csak friss hír a pcbonto.hu oldalán. Ezért amíg erre nem találok ki valami okosat, így marad :P

Előszó!

Rengeteget olvasgattam mielőtt belefogtam volna a műgyanta elemek gyártásába. Mindenhol azt írták, hogy nagy szívás az egész, ha valaki nem profi, inkább el se kezdje. Nos, szívásnak szívás, de meg lehet csinálni ;)

Találd ki a formát!

A legnehezebb része szerintem a megfelelő forma legyártása. Én csaltam, ezért úgy döntöttem a csepptankos Jawa motor deknije jó lesz nekem. Ez annyiban gyorsította a dolgot, hogy nem kellett órákat azzal szenvednem, hogy hungarocel vagy más könnyen formálható anyagot farigcsálok.

A módszer ez esetben a következő:

1. Fogj egy vödröt!
2. Önts bele vizet!
3. Szórj bele finoman annyi gipszet, hogy pont eltűnjön a víz!
4. Keverd meg!
5. Nyomd bele a formát (esetünkben Jawa 559 dekni)!
6. Várj míg megköt!
7. Vedd ki a formát!
8. Kend be gépzsírral!
9. Fújj bele purhabot!
10. Várj míg megpuffad!
11. Vedd ki a purhab pozitív formát!

Ez a 11db pont soknak tűnik, de jóval egyszerűbb, mint farigcsálni, ráadásul így tetszőleges számú, tökéletesen egyező pozitív formát kapunk, amelyek ráadásul még szépek is. Fel lehet tenni a kérdést, miért nem a Jawa deknit használjuk egyből, nos azért, mert az életben nem tudnánk leválasztani róla a műgyantát, de erről majd később...




Kezdjünk gyantázni!

A szakirodalom - épp az, amelyik azt írta, hogy bele se kezdjünk az egészbe - azt javasolja, hogy formaleválasztó sray-vel kezeljük a pozitív formát. Ha egyszerűen akarom fogalmazni, akkor az a véleményem, hogy ez hülyeség. Kicsit bővebben: a formaleválasztó akkor segít, ha tökéletesen sík felületre gyantázunk, de egy hungarocel vagy purhab felülete messze nem sík, inkább rücskös, recés, amibe a gyanta gyönyörűen bele fog tapadni (ez nem tragédia, max. az, hogy a formaleválasztó spray 2800 + áfámba került és ide egyáltalán nem jó...).

Ami kell:
- 1-2nm üvegszálas anyag
- 1 liter műgyanta (hozzá való 'B' komponenssel)
- műanyag lapkák a kenegetéshez
- orvosi gumikesztyű
- a korábban elkészült pozitív forma



Először harmadold el a műgyantát, mert 1 liter nagyon sok apróbb elemekhez. Vigyázz, hogy a 'B' komponenst is pontosan oszd el, majd keverd fel jól! Kenj egy réteget a formára (fenti fotó), majd szépen kezd el ráhajtogatni az üvegszálas anyagot! Ha ez megvan, kenj fel megint egy réteget, és megint hajtogass rá egy réteg üvegszálas anyagot. Ismét bekened és ha ügyesen dolgoztál, valami ilyesmit kapsz:



Ezek után én elmentem aludni, így nem tudom mennyi a száradási idő, egy biztos, reggel már jó kemény volt :) Ekkor fogd meg az egészet és kezd el kiszedegetni a belsejéből a purhabot!



Én drótkefével segítettem a műveletet, míg egész tiszta nem lett belülről. Ezután egy 80-as csiszpapírral megdolgoztam a külsejét, amiből végül ez lett:



Ez az elem persze még alakítgatva lesz, jó pár helyen be kell vágni fűrésszel mire a végleges formáját megkapja és passzolni fog az ülés és a motorblokk közé... Holnap gyártom amúgy a másik felét (még egy ugyanilyen elem), utána pedig jön a gittelés és a festés. Ha kész, majd beszámolok arról is. Kicsit lassan halad most az egész, mert túl sok dolog történik egyszerre, pl. leesztergáltam végre a hengerfúró gépünk marófejét, így a hétvégén már gyakorolhatom azt a remek mesterséget is ;)

Folytatjuk!

Hozzászolások száma: 5 db
Tovább...

2012. április 17. 13:34 Ha valaki figyeli a youtube.com csatornánkat... A legaranyosabb kommentek :)
"I don`t kwon what he is talking about but I like to see the videos and the bikes.
Greetings from Germany "


"Mi ezt nézzük angolon interaktív táblán, a tanárnak Jawa CZ 350 je van xd"

"ügyesa lacus :D nekem nagyon szimpik vagytok :D ti vagytok a példaképeink :))"

Ez utóbbi kommentől mondjuk kicsit megijedtem, mert nem mondanám, hogy társadalmi elvárásoklnak megfelelő példa lenne a Lacus XD

Ide kattintva nyílik a youtube csatorna!

Hozzászolások száma: 3 db
Tovább...

2012. április 14. 16:32 Tizenegyedik rész: LED lámpa Nem nagy dolog, ez csak egy ötlet...
Mióta megbüntettek - közvetve - egy kiégett hátsó lámpa miatt, fokozottan odafigyelek arra, hogy minden lámpa világítson. Ennek ellenére vannak esetek, ami ellen nem sokat tehetünk. Egy hagyományos izzó a legritkább esetben ég ki épp induláskor, amikor ellenőrzi az ember, sokkal inkább gázadás vagy rázkódás közben. Gázadásnál főleg akkor, ha régi, feszültségszabályozó nélküli vasunk van, a rázkódást meg azt hiszem nem kell magyaráznom. Ezek miatt még a legnagyobb odafigyelés mellett is adódhat olyan helyzet, hogy hosszú kilométereket tesz meg az ember hátsó lámpa nélkül, mert azt menet közben kevesen ellenőrzik.

Megoldások:
a.) párhuzamosan kötött 2-3db izzó
b.) párhuzamosan kötött LED-ek

Nagymotoroknál az a.) megoldást szokták alkalmazni, ott a generátor simán elbír több izzót is. Igen ám, de kisebb köbcentis, néhány világító tekerccsel felszerelt gépeknél spórolni kell a wattokkal, mert különben vagy a tekercs ég le, vagy nem marad elég szufla az első lámpa számára.

Egy korábbi megoldás:



Ezt annó a Jawa Mustang motorkerékpárral kókányoltam, ott kb. hetente égett ki az izzó a szabályozatlan világító feszültség miatt. A lényege, hogy párhuzamosan van kötve egy 10 Ohm 10 Watt ellenállás és a LED-es rendszer, a LED-es rendszer pedig egy 5V-os stabilizátor IC-n keresztül kapja az áramot. Az ellenállás azért kellett, mert ha nincs meg a szükséges terhelés, akkor az első izzó fog kiégni. A stabilizátor IC pedig azért, hogy gázadásnál megugró feszültség esetén a LED-ek ne hulljanak el, mint a legyek. Ha jól emlékszem, ebből a fajta LED-ből 3db volt egymás után kötve és így, tehát hármasával párhuzamosítva. Erre kötöttem a szabályzott 5V-os feszültséget, amivel egy örök + 100 év élettartamú világítást sikerült létrehozni ;)

Ha van stabilizált feszültség:

Robogók, újabb Simsonok, illetve az én Vape gyújtásom is szabályozott feszültséget ad le, tehát a világító tekercs nincs direkt módon az izzókra kötve. Itt nem láttam értelmét, hogy stabilizátor IC-vel bajlódjak (amúgy sem volt épp kéznél), így 3db LED sorba kötve egy 165 Ohm-os ellenállással képezte a világítást (helyzetjelzőt), 3db LED pedig ellenállás nélkül a féklámpát. Mindezt duplán, hogy ha valamelyik körben elhalna egy LED, akkor is legyen világítás a motoron. Fontos megjegyeznem, hogy 6V-os rendszerem van, 12V-os esetén mindkét körre kell előtét ellenállás (más-más érték mellett)!



Szerintem nem túl bonyolult, ha más is hetente cserélgeti az izzót, akkor érdemes egy ilyen megoldáson elgondolkodni. Azt pedig remélem, hogy a Vape gyújtásom nem fog megviccelni (mert idő közben sikerült egy zselés akksit is a gépbe varázsolni) és nem fogja szétlőni a LED-eket. Mondjuk akkor majd kap egy stabilizátor IC-t ez is, mint korábban a Mustang hátsó lámpám :)



...és így világít :)

Megjegyzés:
Nem tudom megmondani, hogy mennyire szabályos ez a megoldás, függetlenül attól, hogy a leírt megoldás épp azt a fényerőt produkálja a búra alól, mint a korábbi izzó. A rengeteg eszement EU szabályozás miatt el tudom képzelni, hogy simán kivágnak egy motort a műszakiról, ha a vizsgabiztos rossz kedvében van.

Itt megveheted, ha neked is kell...

Hozzászolások száma: 3 db
Tovább...

2012. április 14. 02:04 Ez nem sikerült :P Gondoltuk kipukkad, de nem, csak nőtt és nőtt...

Hozzászolások száma: 5 db
Tovább...

2012. április 10. 02:15 Még mindig motorépítés... nem unjuk, de nem ám :P Szorgos volt a nyúl ;)


1. fotón a tuningolt km meghajtó, dupla szimeringel ;) A felső az eredeti, az alsó a módosított változat. Erre azért volt szükség, mert a blokköntvény belseje kicsit már kopott és folyt az olaj, de így tökéletes lett!

2. fotón a leendő oldaldekni purhabból faragott mintája. Olyan, mint egy tojás? Igen, nem hiába húsvéti post :D Erről amúgy lesz külön írás "miként gyárts műgyanta idomokat" címmel.

3. fotón pedig az új ülés vázszerkezete látható... Készült már egy vadi új ülés az eredeti üléslemez felhasználásával, de nem igazán passzolt a géphez. Szóval ez most egy 2.0 változat, csővázas és erre már háttámla is került :)

2012. március 29. 00:18 Tizedik rész: Egy lépés előre, kettő hátra ;) Nagyapám mondta mindig, a rest kétszer fárad...
(Az ilyen részeket biztosan kihagyják az "Amcsi motorok" című műsorból, meg azok amúgy is új alkatrészt építenek be.)

Bár nem rest voltam, hanem simán elhittem, amit a motorról mondott az, akitől vettem. Nos a blokk közepét széthúzva kiderült, nem 14ekm van/volt a gépben, hanem jóval több: a főtengely csapágyakat már cserélte előttünk valaki, akinek nem sok fogalma volt arról, hogy hol szabad ütni a csapágyat, blokkot, stb. Csodálkoztam volna, ha a gyári tömítés ilyen vacak, de így már minden érthető.

Motorfelújítás gyorstalpaló:

- csavarozd szét
- húzd szét a blokkot
- takarítsd le jól kívül-belül
- cseréld ki a kotyogó csapágyakat
- cseréld ki a szimmeringeket
- rakd össze
- csavarozd össze
- kész :D

Ugyanez képekben:



Most már mindent tudsz, nincs is szükséged másra ;) és még egy tipp, a váltót fotózd le - pl. telefonnal - mielőtt darabokra szeded. Nekünk még fotó alapján is sikerült kétszer bénán összerakni :D Amúgy az volt az a pont, amikor elszakadt a cérna :D

Még egy lépés hátra, új féktárcsa adapter:

Ha egyszer már valamit megcsináltam, azt nem szeretem még egyszer, de, ha valami nem tökéletes, akkor kénytelen vagyok... addig-addig birizgáltam a legutóbb elkészült tárcsa adaptert, amíg sikerült elérnem, hogy üssön függőleges irányban :P Az meg nekem nem tetszett, még ha ettől a pofa nem is kopik különösebben.

Irány a vastelep!



Nem vicc, a jó alkatrész alapja, a jó alapanyag, a korábbi lánckerék meg már agyon volt hegesztgetve és amúgy sem volt túl vastag. Találtam is egy gyönyörű féktárcsát a kanizsai MÉH telepen, amiből remek adapterlemez született:



Viszont erre már tömör vas rudakat hegesztettem, és abba vágtam 8-as csavar lyukakat, amit előtte forgás közben teszteltem, hogy biztosan körcentrikus legyen...



Ezután már csak a tömör vas rudakat kellett egymáshoz reszelni, ezzel "centírozva" ki a féktárcsát. Sokkal jobb lett, mint az előző!

Nos innen folytatjuk legközelebb, de most várom az ülést, a fék és kuplung csövet, az fékfolyadék tartályt, a megrendelt LED-eket, meg még pár dolgot ;)

Hozzászolások száma: 8 db
Tovább...

2012. március 26. 20:11 Itt az első videó, kattints a képre ;) ...a motor mondjuk még messze nincs kész, de menni már lehet vele!


Készül még egy vadi új design ülés, oldaldekni, LED-es hátsó lámpa és még sok apróság...

Amúgy meg, egy lépés előre, kettő hátra :P Blokkot megint szét kell húzni, forgattyús ház alatt falsot szív, mert hülye fejemmel azt gondoltam, hogy 14ekm nem sok, nem akartam feleslegesen a blokk közepet is széthúzni egy jóízű tömítéscserére...

Hozzászolások száma: 15 db
Tovább...

2012. március 24. 01:55 Kilencedik rész: Tárcsafék Mert néha meg kell állni :P
Húztam fejben egy lélektani határt, hogy mennyi pénzt leszek hajlandó az engedélyeztetésre költeni. Ha az összeg magasabb, mint amit a dologra szánnék, akkor megy vissza előre a dobfék és a régi kerékagy, megállni meg majd nagyobb féktávon fogok. Hiába, ez nem az USA... De a kihívás az kihívás, muszáj volt szerelnem egy tárcsaféket a gépre :)

Mit, miért...?

Eredetileg azért fűztem ETZ 250-es kerékagyra a 16-os Czetka felnit, mert az ETZ tárcsafék nagyon jó, olcsó, könnyű hozzá cserealkatrészt venni, stb. stb. Igen ám, de amikor ezt kitaláltam, épp nem volt a bontóban se ETZ tárcsa, se féknyereg, így későn jöttem rá, hogy a tervezett féknyereg túl nagy (és ormótlan) a Derbi fordított teleszkópjára. Szóval, ha már így alakult, akkor inkább a Derbi tárcsáját és féknyergét használtam fel a művelethez, az se rosszabb, csak jóval drágább ;) Az ETZ kerékagy pedig amúgy is maradt volna, mert a Derbi kerékagya nem igazán illik egy ilyen motor stílusához.

Kell egy adapter!



Egy régi lánckerék, egy lengővilla tengely, 3db csapszeg, 12-es fúró, 12-es menetvágó, hegesztő, flex. Azt hiszem más nem is kell ;)



Ha csak tized milimétert is pontatlan, akkor ütni fog a tárcsa!



Jól sikerült ;)



Éjszaka mentem egy kört vele a faluban, amit persze Lacus egyből kiszúrt, így meg kellett ígérnem neki, hogy holnap majd kipróbálhatja... de akkor legalább majd tudok videózni, mert azt régóta ígérem már, de eddig valami mindig közbejött. Viszont most már csak design dolgok hiányoznak: LED-es hátsó lámpa, oldaldekni, meg mondjuk jó lenne kitalálnom, hogy lesz akksi kötve a Vape gyújtásra...

2012. március 21. 21:44 Nyolcadik rész: Vape gyújtás szett. Marha drága, nagyon kényelmes, nem tökéletes...
Kezdjük az alapoknál!

www.jawamarkt.cz - Ha Te is Jawa buzi vagy, akkor itt mindent megvehetsz szeretett gépedhez, igaz, csillagászati árak vannak és a szállítás sem olcsó, méghozzá ojróban (etsd.: euro). Ezért maradj inkább vásárlás terén nálunk, a bontott alkatrészek amúgy is tized áron vannak a jawamarkt áraihoz képest ;)

Tehát ezen az oldalon az összes létező Jawa típushoz lehet kapni vadi új, tirisztoros gyújtás szettet, igaz - és ez nem a fent említett oldal, hanem a gyártó hibája - egy mocskos lehúzás az egész. Annó a Jawa Mustang paripámba tőlük rendeltem meg a Vape gyújtást (videó itt). Emlékeim szerint ~50eFt volt a művelet, persze a gép nagyon jó lett, pöcc-röff még a legnagyobb téli hidegben is, a teljesítménye pedig 30-40% javulást ért el, 70-80km/h sebességével pedig megszégyeníti a faluban a Simsonokat.

Annó nem fogtam gyanút a dologban, mert akkor még a jelenleginél is kezdőbb voltam motor építések terén, de azóta olyan sok motort láttam bontva, hogy ki merem jelenteni a Vape kínai import egységek sokaságát rakja egymás mellé és adja őket régebbi gépekhez, mintha specifikusan hozzá gyártotta volna őket. Tény, a gyújtás alaplemezt le kell esztergálniuk, és a lendkerék belső furata is illeszkedik a főtengelyre, de onnantól mintha elvágták volna a kompatibilitást.



Fotón a rendelhető kupac látható, hozzánk egy bontásra ítélt gépből került.

- a feszültségszabályzó áramkör csinos, de egyelőre nem tudom miként fogom párosítani az akkumulátoros rendszerrel. Se töltés, se aksi csatlakozó, érezhetően nem a Czetkába való.
- a gyújtótrafó furattávolságai messze nem egyeznek a jawa vázakon megszokottal, ahhoz adaptert kell gyártani.
- a piros leállító gomb (kék vezetékkel!) az egész rendszer szégyene, korábban azt hittem az nem is gyári tartozék

Eleget szapultam, van jó oldala is a dolognak: közel 70eFt leszurkolása után, az ember 10 perc szerelési idővel egy megtáltosodott géphez jut, ami olyan szépen tartja az alapjáratot, amit megszakítós társai aligha képesek. Egyszóval baromi kényelmes, de ha nem találtam volna rá egy szemtelenül olcsón vett gép belsejében, akkor inkább gyártottam volna magamnak elektronikus gyújtást.

Mivel fejben már a következő gép építését tervezem, ahhoz biztosan saját gyújtást fogok építeni, ígérem lesz róla poszt bőven ;)

Ma amúgy végre elkészült a "javított" első sárvédő tartó konzol (mivel fordított teleszkóp van, ez nem volt egyszerű feladat) és a kuplungot is beállítottam, így holnap talán már próbálható/videózható a gép...

2012. március 20. 12:13 Hamarosan bontjuk... Csak egy gyors lista, az alkatrészre vágyakozóknak ;)
Már a műhelyben:
- ETZ 250 Delux
- Jawa 638
- Jawa 634
- Riga 16
- Honda CBR 600 F
- Yamaha Mint

Hamarosan a műhelybe érkezik:
- Honda CB 400 N
- Jawa Babetta 1972-es lemezvillás
- Jawa Babetta 207
- Simson robogó

Írd meg e-mailben milyen típusokat bontsunk még!

Hozzászolások száma: 11 db
Tovább...

2012. március 20. 09:13 Hetedik rész: Olajhidraulikus kuplung... Ez már a nyugat imperializmusának a mocskos luxusa ;)
Elöljáróban: ha még valaki azt meri mondani, leírni, posztolni, vagy úgy általában bármilyen módon a halandó átlagnép számára elhitetni, hogy meg lehet építeni egy motort néhány nap alatt, azt az internet hálóján fogom keresztül rántani ide a műhelybe.

Történetesen a kuplung néhány óra alatt kész volt, de mivel bontott alkatrészekből épül a gép, még a legapróbb dolog is sok időt igényel. Hétvégén már majdnem szerkezet kész volt, amikor kiderült, hogy a kilométer meghajtóba beletört a régi spirál, így tegnap megint szét kellett szedni a blokkot :P



Alakul a gép, de még messze nincs kész: pl. sárvédőt valahogy közelebb kell tenni a kerékhez, de a fordított teleszkóp miatt ez nem olyan egyszerű. Ülés még nincs kész, tárcsafék sehol...

Szerezz egy jófajta olajhidraulikus kuplungrendszert!

Ha valaki ügyes, akkor egy megfordított ETZ fékmunkahenger is lehet a kuplung kar, de az messze nem lesz olyan egyszerű, mint mondjuk leszedni egy nagymotor komplett rendszerét :D Én a Suzuki GSX-R kuplungját capzaráztam el, mert annyira megtetszett ;)

Miért kell olajhidraulikus rendszer?

1. Nagyon menő a "Fluid Clutch" felirat a blokk oldalán
2. Irigy lesz a szomszéd Jóska
3. Aki már szedett szét Jawa 350ccm blokkot, az nem teszi fel a kérdést (a kuplung 3db rugójából egyet is alig lehet összenyomni...)
4. Tehát ne nehezítse semmi az amúgy is kemény kuplung működését

Vágj egy csinos lyukat a deknibe ;)



Csavarozd a helyére, tedd fel a deknit és örülj!

Igen, a dekni falát később majd meg kell erősíteni, de egyelőre nagyon jól működik így ;)



Tényleg ennyire egyszerű! A Czetka kuplung kinyomó szerkezete tökéletesen passzolt a Suzuki rendszeréhez. Én is meglepődtem, de néha nekem is lehet szerencsém :)

Videó hamarosan!!!

Hozzászolások száma: 3 db
Tovább...

2012. március 15. 18:58 Így nem szabad motorozni :D Ez a jószág is bontva lesz, de előbb kipróbáltuk, hogy megy terepen ;)



És igen, készül a Czetka is, ma egész nap fényeztem az elemeket, de abban semmi izgalmas nincs. Hamarosan folytatjuk a chopper építő sorozatunkat!

Hozzászolások száma: 5 db
Tovább...

1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 > 32


webcam







Az oldal üzemeltetője a BlueBrand Kft.